7th Visit: Appointment For HSG


assalam.

bulan ni tetiba kitaran period beralih ke 26 hari.
patut period hari ni tetiba je jumaat lepas dah bercuti.
takpelah, so hari ni hari ketiga terus apply cuti untuk set tarikh buat HSG.

pagi ni datang dengan suami je.
lepas dia drop kat depan hrpz, dia terus masuk ofis.
so aku naikla tingkat 4, klinik o & g dan cari nurse yang entertained aku last week.

so dia bagi borang yang dr wan dah isi rabu lepas.
dalam borang tu ada jugak berkaitan dengan alergik yang aku ada.
alergik dengan seafood dan ubat selsema.
so sebelum proses HSG kena makan dulu ubat.

bila aku tengok dr tulis dekat slip tu steroid aku terus macam alamak, aku kena makan dadah?
hihi drama je kan.

so lepas ambik borang perakuan yang aku ni setuju nak buat HSG ni, kena pergi ke unit x-ray.
serah borang dekat situ dan dia bagi satu borang pink.
dekat borang tu ada maklumat bila aku kena buat HSG.
ingatkan lama lagi, rupanya ahad depan dah kena buat treatment ni.

untuk treatment nanti, nurse cakap kena datang 2 jam lebih awal.
then kena consume ubat dulu dalam pukul 12.30 tengahari tu.
lupa dah nama ubat tu.
tapi ubatnya kecik n kena makan 8 bijik.
kemain lagi pahit.huhu.
so hari ni terus pergi ambik ubat tu dekat farmasi.
Ubat ni jugak kena ambik 8 biji 12 jam sebelum.

tu jelah. bersambung dengan next entri terus ke hsg prosedur. 

Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM