W-Two World


salam.

dari bulan lepas astro adala bagi 4 cahnnel free untuk 2 bulan.
2 channel korea, tayangan hebat dengan channel A-list apa entah.
tapi aku layan korea jelah.
sekarang ni kan dekat chanel Oh_K HD baru start cite baru w.
cite tu mulanya aku tengok dekat web gooddrama.net
sempatla aku layan 1 episod, tup tup tengok rupanya ada main kat channel Oh-K.
masuk minggu ni dah main 6 episod n malam ni dan malam esok episod 7 dan 8.

aku layan korea bila jalan cerita best je pun.
kalau hero best n sohor tapi jalan cite tak kena dengan jiwa pun aku tak layan jugak.
contohnya cite uncontrollaby fond tu.
hero woo bin ramaila kot yang minta tapi jalan cerita macam boring je.
pastu aku layan 1 episod sah boring so memang dah tak tengok dah.

sape yang tak layan W-two world ni please la layan.
konfem melekat n tak sabar tunggu episod baru.
dahla dia main hujung minggu khamis jumaat je, so rasa macam lamaaaaa sangat menunggu.

walaupun aku memang tengok setiap 2 episod tiap minggu tapi sabtu minggu lepas ada pulak maraton episod 1 sampai 6.
harusla aku layan lagi.
bagi akulah, W ni lagi best dari Descendants of the sun kot.
yang tu aku layan gitu gitu je.
dulu minat kat heroin Song Hye Gyo tu masa cite Full House.
tapi dalam DOTS ni rasa macam dia dah tak cantik

ok, berbalik pasal W.
jalan cerita memang best n tiap kali ending sampai tahap aduhhhh cepatla main episod lain.
tak sabar wehh.
aku pulak siap kira kira dah if cite ni main 16 episod, so bila free channel ni tamat 31 ogos, masa tu baru main 12 episod. so patut ke aku langgan HD?
padahal sekarang ni aku nak cut cost la untuk astro ni.
dah berapa bulan ni sejak start euro dah bayar almost rm100 permonth.
tu belum masuk if lewat bayar then bulan lepas tu naik cas lewat/potong tu jadila 120plus.
bengkek je rasa.

so aku ingat habis olimpik nanti nak buang semua channel n ambik basic family je.
tapi sayang pulak sebab aku nak layan channel variety.
if tak ambik tak bolehla layan channel lifetime dengan starworld. 2 channel faveret aku tu.
dahla dengar kata astro nak naik harga rm8.
if aku ambik family +variety+cartoon+sports jadi rm98. current bil.
if buang sports bil jadi rm66plus.
if naik harga jadila rm74plus
kalau tambah hd rasanya rm25 kan?
so jadilah Rm99 plus..mahal jugak! demm u astro.

bagi kaki tengok tv macam aku ni, yang tu terpaksalah berkorban duit bayar bil astro mahal giler.
jangan sampai aku tak dapat tengok cite faveret aku, meroyan nanti.huhu
if cuti siang malam aku bertemankan tv jelah. selain dari aktiviti biasa yang lain.
aku memang tak malu mengaku aku ni tv addicted.
pagi pun if hari cuti, sayang nak bangun lewat sebab takut ada tertinggal cite best.huhu
n kalau esoknya hari cuti, malam ni aku memang dah buat reminder siap siap untuk rancangan mana yang best nak tengok esoknya.
if esoknya hari cuti, memang aku rasa hepi sebab dalam kepala otak aku ni dah set boleh layan tv puas puas mana cite bersiri yang tak sempat tengok sepanjang minggu tu.
sekarang ni antara rancangan yang aku tengah menggila layan Masterchef Australia, Us, My Kitchen rules, Devious Maids, Zoo, dengan W n banyak lagilah mana cite yang sesuai dengan jiwa aku ni.

kadang kadang nak balik rumah mak ayah pun bertangguh sebab tunggu rancangan habis baru cepat cepat siap pastu balik.
lepas tu drive laju gilos sebab nak cepat sampai.
bila sampai terus terkam remote tv.
kalau mak ayah lambat sikit bukak grill pintu pun aku bebel dah suh cepattttt je.kahkahkah

kalau nak masak ke, basuh baju ke jemur baju ke, memang aku tunggu masa iklan atau takde cite best dah.
masa nak jemur baju pun aku sempat layan tv lagi.
aku bukak je pintu luas luas pastu tarik je penjemur baju tu rapat dekat dengan tangga.
so sambil jemur sempatla jeling tengok tv.
if babak best, memang baju tu aku pegang jelah.kahkahkah
sebab tu aku cakap aku ni giler tv.

okla, penat dah bebel. nak cakap pasal W je pun.
jangan lupa ek, setiap kHamis dan jumaat. pukul 9 malam kot.
if tak tengok, esoknya ulangan pagi dalam 8.30 pagi kot.
layan jangan tak layan.


Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM