Selsema & Mimpi

salam.

2, 3 hari ni tetiba selsema la pulak.
petang ahad tu dekat time nak balik kerja tetiba hujan lebat.
so masa lari nak masuk kereta sempatla basah sikit kena hujan.
kepala pun cuma tutup dengan towel kecik lap muka je.
then balik pun terus mandi, tapi malamnya terus selsema.
nak tidur pun susah sebab hidung tersumbat.
kebetulan minyak cap kapak hilang so sapu vicks jelah.

malam tadi pun sama jugak. makin teruk kot sebab dah start berhingus pekat.
badan pun rasa lain macam je. rasa panas sejuk je muka dengan badan.
nak bernafas pun tak selesa.
sebab tu walaupun ada new episode my kitchen rules jadi aku jadi malas nak layan.
terus masuk bilik solat isyak pastu tidur je.
tapi asik tersedar jelah sebab hidung tersumbat n aku kena menganga bila tidur.
tiap sejam 2 jam mesti tersedar.
last sekali tersedar 10 minit sebelum pukul 6. sebab selalunya aku bangun 6suku atau 6 setengah so pejam jelah mata balik.
tup tup tersedar lagi sekali tengok tengok jam lagi 10 minit nak pukul 7.
terus cepat cepat bangun mandi solat dengan gosok baju semua.

then bila badan rasa tak best macam biasalah mulala aku start mimpi mengarut.
 tak taula kenapa tetiba malam tadi mimpi mengarut ada orang jepun nak serang tempat tinggal aku.
macam tahu tahu je sekarang ni bulan merdeka.huhu

patutla lewat sangat aku tersedar sebab dalam mengarut mimpi tu aku kenala packing barang sebelum orang jepun masuk situ.
mulanya dalam mimpi tu nak bawak bagpack aku yang biasa je, tapi bila list out barang tak muat kot.
terpaksalah bawak beg laptop yang lebih besar.
dalam tu aku ingat aku list out kena pakai track dengan baju lengan panjang dengan kasut sukan.
pastu kena bawak seluar track spare 1 helai, baju lengan panjang 2 helai, dengan pakaian dalam.
tudung guna tudung sarung sehelai je.
lepas tu kena bawak jugak selipar jepun nak ambik air sembahyang nanti kat sungai dalam hutan.
kalau takde selipar mestila susah nak guna kasut.huhuhu

then kena bawak jugak bekal makanan biskut dalam paket kecik, roti gardenia dengan air mineral 1 botol besar dengan megi.
megi pulak bawak yang dalam paket je. if bawak yang cup makan space pulak, tak muat bag.
stok makanan ni pulak ambik dekat supermarket nama Nexus.
dekat situ ada jugak hospital.
then Jeneral Jepun datang tapi sebab dia sakit dia nak kena pergi hospital dulu.
masa jip dia park depan supermarket sempatla dia tengok kami semua dok sibuk rembat makanan dalam supermarket tu.
sempat lagi dia jeling kitorang sebelum dia pergi hospital.

pastu aku tersedar. terkejut tengok jam terus melompat bangun dari katil. terus tamat mimpi mengarut aku.huhu

tak tahula kenapa kalau mimpi je asik macam dalam drama?
macam hidup hidup je mimpi tu jadi kat aku.
apa masalah pun tak tahula dengan aku ni.
kalau mimpi pun takleh ke nak mimpi normal macam orang lain.
asik mimpi action movie je aku ni.
bahana banyak sangat layan action lah ni.

napelah sejak dua menjak ni pun mudah sangat badan rasa tak sehat.
minggu lepas dah mc bengkak tonsil.
2 minggu lepas dah mc demam urat, sakit 1 badan.
minggu ni selsema la pulak.
minggu depan nak kena ambik darah n scan.
lepas tu nak proceed dengan IUI lagi.
napela bulan ni asik berkaitan dengan sakit n hospital ni?
pelik sungguh.

pagi tadi dah telan activfast 2 biji.
rasanya nak kena pergi cari ubat selsema la pulak ni.
jangan sampai melarat baru nak cari ubat.






 

Comments

  1. hahahha babeee, geli hati senak perut mek baca ue punya mimpi ! boleh pulak jeneral jepun jelingggg. hahahah :)

    BTW, cepat2 mkn ubat nnt melarat pulak.

    Take care..

    ReplyDelete
  2. hihi..tulah. mmpi pun, drama je lebih kan?
    btw tenq. laki tak bg makan ubat selsema, kengkonon takut bini dia ni tetiba pregnant ke...selalu macam tu.huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM