14 Ramadan 2016


salam.

dah masuk 2 minggu puasa ni rasanya jadual perut aku dah terbiasa dengan waktu sahur n berbuka.
elok je nak dekat masa bersahur, memang terasa kriuk kriuk perut jadi lapar.hehe
sekarang ni dah selera makan nasi masa sahur.
masa berbuka maintain 1 senduk je banyak meratah lauk.
cuma semalam je bertambah sebab tengok suami makan bertambah.
tapi lepas makan tu memang sakit perut.huhu

untuk bersahur semalam, aku goreng ikan bawal je. tu pun separuh je.
pastu tambah telur dadar. 
sedang elok share makan 3 orang termasuk kucing kami.hehe
aku sahur setakat nasi separuh senduk, suami 1 senduk.  cukupla tu. tak payah nak bazir.

untuk berbuka pun aku tak beli apa.
otw balik kerja suami tanya nak beli apa, aku cakap tak payahla.
dah ada daging singgang, pastu aku goreng ikan terubuk n buat sayur kulat sisir pecah telur.
pastu tambah telur dadar.
suami tapau sambal ikan bilis kering dari kakak dia.
aku cakap kat suami sukalah tu kakak dia buat sambal ikan bilis. dia cakap mestilah. huhu
dulu aku jeles jugak suami nampak sangat suka masakan kakak dia.
bila aku meluah perasaan, dia cakapla dia dah biasa makan masakan kakak dia, membesar dengan masakan kakak dia.
tapi memang aku admit, if kakak dia masak, memang sedap. aku pun suka.hihi.



sayur faveret aku. suami walaupun kureng makan sayur, tapi dia makan la jugak kulat sisir ni.
ambik dengan mak hari tu, sempat 2x goreng.
malam sabtu tu ada mak offer lagi yang baru dia kutip tapi aku jual mahal cakap taknak.
sekarang dah rasa menyesal pulak.huhu
nak kol suh mak simpan nak pergi berbuka hari nuzul alquran nanti.
lepas tu nak suh mak buat ikan tuko kuah santan. ohh dap dap.

ok, tu je nak cite. babaiiii...





Comments

  1. kulat tu masak lomak sedap yeee. ditambah masak bersama daging salai

    saya sahur hari ni: telur dadar, daging masak lemak (panaskan lauk berbaki), sambal hitam dan telur masin.

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM