Emosi.


Assalam.

Maybe disebabkan minggu ni stress terlampau, tup tup 4, 5 biji jerawat naik di muka.
Sampaikan suami pun tegur kenapa dengan muka.
Kawan kawan tempat keje pun tegur.
Bos pun tegur.

semua pelik agaknya sebab sebelum ni aku bukan jenis muka berjerawat.
Selalunya sebelum period naikla seketul.
Tapi kali ni lain macam je.

Hari tu dah naik 2 ketul sampai nampak kesan parut.
Pastu naik seketul besar jerawat batu.
Esoknya naik seketul jerawat nasi bawah hidung.
Pastu naik lagi kat tepi hidung.
Pastu naik lagi kat bawah bibir.
Kali ni aku dh tak berani nak buat main.
Tak sanggup nak bayangkan muka berparut bekas jerawat.

Tak tahula kenapa, tapi pms bulan ni rasa macam teruk sangat sangat.
Dari segi emosi, fizikal.
Tak tahu kenapa. Asik teringat benda tak berfaedah. Asik persoal itu dan ini.
Jadi keras hati. Sakitkan hati sendiri.
Semuanya macam tak boleh ditahan tahan.
Moody, menangis, cari gaduh dengan suami.
Hari ni baru datang mood nak berbaik baik.
Nak bercakap, nak suap dia makan.

Entahla. Hati ni bukan boleh diarah arah.
Dalam doa asik zikirkan benda sama.

Ya allah, tenangkan fikiran aku.
Redhakan hati aku.
Lupakan semua benda yang melukakan hati aku.
Permudahkan semua.
Tu jelah yang aku dok ulang tiap kali lepas solat.
Hati yang gembira paling penting bagi aku.
Rezeki dan yang lain dah jatuh no 2 pun.

Cuma satu je yang aku perasan.
If mood elok, selalunya aku bekeng dengan student.
Tapi kalau mood tak elok, jadi tak bekeng pulak.
Mungkin sebab tenaga negatif dah mengalir ke lain, malas nak ambik pot dengan bebudak.
Sekali sekala bagi can kat dorang.


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM