cuti sekolah seminggu

Assalam.

Hari terakhir di minggu cuti sekolah.
Esok weekend.
Ahad pun still cuti lagi sebab ada election dun cempaka.
Tapi kelantan jelah.

seminggu cuti sekolah ni aku tak apply cuti pun.
So hari ni kebetulan ada kenduri rumah sedara, mintak nak half day terus dengan boss.
Alhamdulillah, walau last minit, nasib baik lulus.hehe

Aku memang macam ni.
Walaupun masa cuti sekolah boss bagi kebebasan untuk bercuti, tapi selalunya aku jarang cuti.
Rasa sayang je nak habiskan cuti.
Selalunya aku akan apply cuti kalau anak sedara ada balik jelah.
Ni pun, abang yang kat melaka dari ahad lagi dah balik kampung, tapi hari ni baru berkesempatan nak jumpa.
Hari kerja memangla dah tak sempat nak menyinggah.

Alhamdulillah, cuti minggu ni dihabiskan dengan berfaedah.
dalam 4 hari ni sempatla jugak siapkan beberapa hiasan kelas dengan tema bulanan.



Buat simple simple je.
Yang penting nampak ceria n penuh hiasan.
Ada a few hiasan macam belon warna, bulan dengan abc ambik bbm yang adik ipar punya.
Tq ye zira, if u're reading this. :D

Tak sabar nak tunggu hari isnin.
Mesti my students akan happy bila masuk kelas nanti.
Get ready jelah nak dapat pujian dari anak murid sendiri nanti.hihihi

Kepuasan tu kalau anak murid suka dengan apa yang kita buat.
Sambil buat dorang happy, boleh jugak ajar dorang cara nak menjaga barang dalam kelas.
Kena jaga elok elok dan jangan rosakkan apa apa.
Dengan budak senang je.
Sekecik kecik hal, boleh dijadikan proses pembelajaran untuk dorang.

Selain hias kelas untuk student, aku sendiri pun suka sangat if kelas cantik.
Tapi bila ada yang puji, takut ada riak pulak.
So caranya, senyum, cakap alhamdullillah, terima kasih. Tu je. senang kan?
Sekarang ni pun aku cuba praktikkan, tapi kadang2 tu terlupa jugak.hehe

Ok, tu je nak share kali ni. Tq for reading this. :D

Comments

  1. ha'ah tadi sepupu saya pun cakap cuti extend .. bestler.. hihi..

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM