world cup brasil 2014



assalamualaikum


Baru nak bercerita pasal world cup
tak basi lagi kan?
baru nak masuk suku akhir kan?hehehe
macam biasala aku tipikal orang pompuan, mana minat pun bola ni
tapi tengokla jugak sekali sekala buat teman lepak ngan suami
dia pun selalu game pukul 12 banyak layan bola kat luar
cuma game pagi pukul 4 jelah layan kat rumah
masalahnya mata tu lagi banyak pejam dari tengok bola
asal aku off tv, dia celik balik
game taknak tengok sangat, nak tahu result je katanya
macam macamlah
dia takpelah senang nak membuta
aku ni silau dengan tv susahla sikit nak tido
tambah dengan bunyi bising lagi

sejak world cup mula ni bilik tido aku sunyi sepi
aku berangkut semua bantal, selimut kena tidur depan tv
bukan aku nak sangat pun, tapi arahan bos kenala ikut
isteri solehah la sangat
tapi sekali dalam seminggu tu aku masuk je tidur bilik sorang sorang
maklumla takut jugak katil tu tinggal lama kang ada pulak yang nak menumpang tido.huhu
biasa pun aku letak al quran dekat kepala katil
konon konon untuk pelindungla.hehehe

bercakap pasal world cup ni, nak tengok game sampai 120 minit termasuk sepak penalti 
memangla aku tak kuasa
cuma kalau tang highlight gol aku sukala
nak nak part lepas masuk gol dia fokus pada reaksi penonton, reaksi team tu, reaksi coach
suka je aku nak tengok
dengan aku pun rasa excited sekali.huhu
aku paling suka kalau game ada seri sebab nanti ada penalti kan?

tapi pagi semalam masa dok tunggu penalti costa ricca dengan greece tu sempat pulak aku tertidur
bukak je mata tengok costa rica dah menang
eh ke takde penalti ek?
tapi aku ingat sebelum aku tertidur masa tambahan sebelum 120 minit dorang seri 1-sama
ahh lantakla takde kaitan ngan aku pun.hehe

pagi tadi sempat jugak tengok jerman lawan algeria
ingatkan nanti ada penalti jugak tup tup jerman sumbat gol sebijik
tulah penangan malam malam tidur awal
bila tersedar pagi je mata taknak lelap
nak tak nak layan bola jelah
suami layan tidur
haihhh sape yang minat bola ni?huhuhu

pagi semalam sempat tanya suami soalan cepu mas
 mana lagi banyak gaji player ke gaji pengadil
suami cakap gaji player lagi banyak la..
dahtu kenapa player takut dengan pengadil bila game? kenapa kena dengar arahan pengadil dalam game?
kenapa kalau pengadil tunjuk kad merah dia kena keluar padang?hihihi
peminat bola jangan marah ye
saja aku nak melawak dengan suami pepagi buta :p











Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM