sahur & final world cup



Assalamualaikum

Morning y'all. Live aku bersiaran selepas sahur. Sempena nak menyambut final world cup, aku telah merajinkan diri untuk goreng nasi, dengan buat ayam daging goreng kunyit untuk sahur. Dah 4, 5 hari sahur tak makan nasi, so kalau makan nasi goreng panas panas selerala sikit kot.

Tersedar dalam pukul 4 terus masuk dapur keluarkan ayam daging and potong bawang semua. Laki takde ye. Tengok bola kat luar. Padahal janji ngan aku nak tengok bola kat rumah. Hampehssss. Tapi takpe. Aku dah bagi sindiran dan lepas geram baik punya kat laki dalam wasap. Siap pesan lagi suh masak untuk sahur. Menyampahs

Sedang elok sebelum siap masak suami balik. Bola pun seri lagi. Lepas siap aku angkat pinggan makan ngan suami depan tv. Masa makan aku tanya nasi rasa macamana, suami cakap masin. Masin? Terus teringat lepas aku siap goreng ayam n daging kunyit, aku lupa nak basuh kuali terus tumis bawang dalam minyak gorengan tu. Mestilah minyak dah jadi masin kan. So masa goreng nasi aku pegi tambah lagi garam, tambah lagi kiub pati ayam, kiub pati ikan bilis.

Ntah kenapalah dengan aku sehari dua ni. Kepala ke lain hati ke lain. Stress kot. Macam tak gembira n ada benda tak setel. Dari semalam blur, pagi ni pun blur jugak. Takpelah, hari ni aku cuti. Rehat betul betul in sha Allah okayla nanti. Sebab lately ni aku memang penat and letih sangat sangat. Tak cukup makan, tak cukup tidur.huhu

Ok, enough pasal sahur. Sekarang aku nak bebel pasal world cup. German menang 1-0. Dan aku sokong germany

Amboi, dan dan tu sokong german.hihihi
Kenapa? Sebab suami sokong argentina!

Sebagai isteri yang selalu rebel, kehendak aku kenalah berlawanan dengan suami ;p  Tapi argentina kalah pun suami macam tak frust je. Takdela dia nak menggila macam brazil kalah hari tu. Elok je lepas german sumbat gol dalam extra time tu dia terus lali mata and tidur.

Aku tak gembira tengok team yang menang! Tapi aku sedih tengok pada yang kalah. Kesian argentina. Dahla baju biru laut dia tu aku suka. Soft je, macam tak seswai dengan bola.hihi.

Ntah apa kaitan. Tadi pun masa tengok game, aku dok sibuk tanya suami kenapa argentina tak pakai baju biru muda, kenapa pakai baju biru tua. Kalau pakai yang biru muda, menang kot :p

Ok, aku tahu lawak aku tak kelakar! Peminat argentina jangan marah arrr

Tapi serius aku sedih and kesian tengok team yang kalah. Aku sempat snap a few pic.



Ok, yang ni memang aku tak kenal sape, yang penting dia hensem walaupun muka sedih masam macam tu, hehe.. goal keeper la kot sebab baju kaker lain. Aku tengok highlight masa gol tunggal tadi tapi lupa dah cane muka gk argentina. Yang penting ko lagi ensem dari kfcm yerrrr



Haaa, yang ni aku kenal. Messi. Kalau tak silap nama penuh dia lionel messi. Tapi sah sah bukan kembar ngan lionel ritchie.hahaha ok tak lawak jugak. Kesian messi. Memang messy la jiwa kau lepas ni ye. Ingat boleh bawak balik piala untuk argentina, tapi nan hadooo. Ayam tambatan tak berkokok pulak kali ni. Wahhh, metafora sungguh aku pagi ni ekeke





Tapi serius kesian tengok muka puak puak argentina ni. Adat permainan, ada menang kalah. Tapi kalau tengok separuh akhir pun memang team germany lagi kuat kot, siap tibai brazil 7-1. Argentina masa separuh akhir just menang tipis je dengan penalti. Tp okla jugak at least argentina bertahan sampai almost 110 minit jugak sebelum bolos. Ok, kali ni aku dah ala ala football mania pulak.hehe




Hah yang ni pulak kalau tak silap hero germany untuk final nih. Maap ye kalau salah snap gambar. Ntah nama apa tak gheti aku nak tulis kat sini. Hari bertuah dia kali ni. Konfem dapat gaji bonus kebabommm baboommm nanti.


Bagi aku semua ni rezeki. Kalau dah ditetapkan macam tu, macam tu lah. Macam aku, dah tuhan tetapkan aku takde anak lagi, hah hadapla muka laki ngan karenah laki dulu puas puas, jangan nak komplen komplen ye. In sha Allah, He knows whats the best for us. Ameeenn...

Ok, sekarang aku nak pegi mengadap tuhan pulak. Ekeke berdosa dah pagi ni melewatkan subuh. Kepada yang bekerja, selamat bekerja, esok kita sama sama cuti lagi.hihihi

Muahhhhh babai.....


Comments

  1. sama la dengan wawa muis...kesian kat team yang kalah...dah lama tak komen kat sini...blog pun dh jarang berupdate...tak tau bila nak buleh start balik....hope sihat selalu muis dan husband :)

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM