dugaan apakah ini ya Allah....



Assalamualaikum


Tak tahula apa dugaan kat aku di bulan ramadhan ni. Rasa macam baru je minggu lepas aku update blog pasal tonsil, minggu ni terkena lagi. Hari ni hari ke 4 tonsil bengkak, hari ke 2 demam. Kali ni terukla kot sampai berdarah pastu suhu badan naik. Malam tadi pun aku sampai menggigil gigil. Mandi pun tak. Ni dah masuk 4 hari aku telan antibiotik tapi sakit tu macam tak berkurang lagi. Dah 2 hari jugak tak puasa. Cane nak puasa sebab kena makan ubat, kena minum banyak plain water, kena makan aiskrim nak redakan tonsil

Hari ni sepatutnya ada appointment klinik gynae tapi pagi tadi memang rasa tak larat sangat nak drive. Dahla jauh, masuk bandar dengan jalan mula sesak, matikla aku. Suami pulak kerja, taknakla menyusahkan dia hantar aku. So aku just kol kanselkan appointment pastu dapat tarikh 1.10 untuk next appointment. Nurse yang bercakap dengan aku tu siap nasihat suruh pergi klinik lagi sebab sekarang ni musim denggi katanya. Padahal aku demam sebab bengkak tonsil.

Lepas suami pergi kerja tertidur sampaila pukul 10 lebih. Dari malam tadi aku memang tidur tak pasang kipas pastu berselimut tebal. Bila tersedar memang badan dah berpeluh peluh. Rasa la segar sikit. Lepas mandi siap siap nak pergi klinik. Jumpa doktor ambik mc pastu tanya pendapat doktor patut ke aku operate je tonsil ni. Dia cakap if dalam sebulan kerap kena 2, 3 kali patutla operate, tapi rekod aku dalam 3, 4 bulan sekali kena, so masih terkawal lagi.

Memangla takut nak operate tapi kalau sekali kena sakit tu rasa tak tahan sangat, rasa baikla hadap sekali sakit masa operate, lepas tu in sha allah tak kena dah. Tapi doktor cakap tunggu tengok lepas bulan puasa. Sebab bulan puasa kurang air tulah yang mudah terkena jangkitan ni.

Then, singgah pasar beli laksam, buat alas perut nak makan ubat. Sempat singgah ambik toto mak dekat dobi pastu terus balik rumah mak. Balik rumah mak macam biasala kena bebel sebab sakit. Asik dok ulang ayat, keturunan sapola kena sakit pelik pelik ni. Dok hitung la dia takde, ayah takde, kenapa anak ngan cucu ramai sangat yang kena tonsil. Tambahan aku ni, anak dia yang asik nyakitey dari kecik sampaila dah tua bangka ni.huhu macamla aku dok mintak sakit sakit semua ni. Orang lain sakit lagi teruk, so syukur jelah.

Balik rumah mak lepas makan ubat semua, ambik selimut baring. Kipas pun semua tak bukak nak bagi badan berpeluh. Esok kena kerja, tak laratla aku if sakit tekak lagi, badan letih lagi, cepat cepatla sembuh ya Allah. Dalam pukul 2 aku tertidur sampaila pukul 5 tersedar tengok mak ayah takde pegi masjid, dikunci aku dari luar sorang sorang kat rumah. Konfemla tu aku tak sihat sebab mak tahu aku ni bukan kaki tidur. If tidur berjam jam di siang hari tu adala something wrong somewhere.hehe

Sampai saat ni sakit kat tekak ni macam tak berkurang pun. Huhu. Ya Allah tolonglah belas kasihan pada aku ni. Bagilah kesembuhan pada aku. Tak sanggup dah rasa nak menanggung sakit ni. Ntah kenapa kali ni punya sakit lain macam sikit. Bukan time menelan je rasa sakit sampai buruk muka aku jadinya, tapi masa tak menelan pun rasa berdenyut denyut je dari tekak sampai ke telinga. Ya Allah lepas ni aku tobatla minum ais....huhuhu







Comments

  1. semoga cepat sembuh ya. syafakallah :)
    http://blurplediary.blogspot.dk/2014/07/in-out-salam-perantauan-2014-drp-kami.html

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM