aktiviti untuk yang berpuasa



assalamualaikum


disebabkan tahun ni aku mengajar budak 6 tahun
so bulan puasa ni aku galakkan diorang berpuasa
tak dapat penuh separuh hari pun jadilah
so time rehat 10.30 pagi aku tak bawa students ke ruang makan
tapi bawa dorang ke play room
kalau nak makan tengahari  baru boleh makan

so dekat playroom kadang kadang aku biar je dorang bebas bermain
tapi kadang kadang aku buatla juga aktiviti berkumpulan
antara yang aku pernah buat adalah pertandingan membina masjid
lepas tu pernah buat jugak pertandingan mengeja antara kumpulan






yang ni pertandingan mereka masjis
bebudak kelas aku kebanyakannya pandai
so siap cakap lagi buat tempat wudhu, buat menara tinggi tepi masjid 
masjid siap berpagar lagi






yang ni pulak pertandingan spelling
disebabkan tema bulan lepas vegetables so aku suruh dorang each group spelling nama vegetables
bila aku announce group mana yang menang, siap melompat happy sebab boleh kalahkan group lagi satu
si maira tu kemain lagi melompat tinggi
tapi si haikal tu group dia kalah pun sama jugak dok menyorak
asal boleh bikin havoc sudahla.huhuhu


hari pun dah hari terakhir sekolah sebelum raya
esok dah start bercuti
aku pun nak bersorak jugakla
iyeeeeeeeeeeehoooooooooooooo ;p





Comments

  1. pernah ada cita2 nak jadi cikgu tadika before sambung degree...tapi tak sempat sebab arwwah mak suruh dok umah je time tu huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM