menu simple sepanjang minggu



assalamualaikum

sekarang ni lepas masak je rajin sangat nak snap gambar
kadang kadang tu lauk berasap lagi dah snap gambar
kena cepat sebelum suami makan
kadang takut mentua nampak, malu.hehe

masak simple je pun tiap hari
saja saja boleh tempek kat blog aku ni
kalau mak aku baca blog aku ni barula dia tahu aku ni rajin masak
asik cakap gue pemalas ajoo
tak baik tau




ayam masak kicap
sayur lemak beli sebab aku tak reti tak pernah try buat masak lemak.hehe
ikan selar goreng garing
telur masin, ulam n budu





tomyam putih beli-sekarang ni kalu nak makan tomyam memang aku bungkus je
telur dadar pun kalu beli melampau sangat la kan
bagi aku telur dadar aku terbaik ikut selera aku
kat kedai kadang tawar je n tak garing pun
paprik ayam air tangan muis
hari tu pergi market beli sos ikan
so baru la try masak paprik





gulai ayam kampung beli
seumur hidup aku tak pernah masak gulai.wakaka
ikan bawal 3 rasa air tangan aku
konfemla sedap kan.hihi
sambal belimbing buluh super duper sedap n pedas
ulam and budu wajibla





  
gulai ikan tongkol beli
kan dah cakap aku tak pernah try menggulai
sotong goreng kunyit
paru goreng faveret suami





jumaat lepas terajin pulak masak nasi ayam
alhamdulillah menjadi sangat n aku puas hatila
semua sedapla bag aku, nasi, sup and ayam
malamnya pun makan nasi ayam ni jugak.hehe





 ni biasa masak buat makan malam jelah
nasi goreng ikan masin dengan ayam goreng kunyit
pendek kata air tangan sendiri kita makan pun puas hatila
kadang beli kat kedai membazir duit saja 5, 6 ringgit
ikan masinnya haram tak jumpa
kadang ada kedai digunanya sawi
kata nasi goreng ikan masin dengan kailan
tahu nak tipu je kejenya.huhu


itulah antara menu simple sepanjang minggu keluarga kecil aku
memang aku selalu beli jenis lauk yang berkuah
aku just masak lauk kering sahaja
takdela rasa membazir sangat

daaaa :)



Comments

  1. ni bukan simple dah ni..sedapnyer. kalau simple mcm kami ni, makn nasi dan yam jea.esok ikan,lusa ulam jea.hehehe

    ReplyDelete
  2. saya selalu masak paprik tapi tak pernah pulak guna sos ikan. selalu guna soso cili, sos tiram dengan kicap je. cairkan sikit pakai air dan masuk tepung gandum. kat rumah tak ada tepung jagung. tengok cerita masak2 kt tv, omputih selalu guna tepung gandum untuk pekat kan kuah. hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM