escapism


assalamualaikum


Escapism is mental diversion by means of entertainment or recreation, as an "escape" from the perceived unpleasant or banal aspects of daily life. It can also be used as a term to define the actions people take to help relieve persisting feelings of depression or general sadness- wikipedia


aku tengah dilanda pms kot
rasa nak merajuk dengan suami
kalau dipujuk berlinangan air mata
kalau ditanya kenapa, aku pun tak tahu kenapa
biasa aku diam membisu seribu bahasa
sampai suami naik pening kepala dia

kejap aku moody kejap aku happy
tengok anak sedara main, aku pun menggila sekali
mak geleng kepala tak henti
dah macam budak budak katanya kat aku ni

hari ni nak ubah mood punya pasal
 walaupun tubuh badan rasa letih
aku tetap offer diri nak hantar kakak dengan anak sedara balik jerteh
bermalam kat sana
tapi sekarang dah rasa rindu pula kat suami
esok baru boleh jumpa, in sha allah

semoga esok mood aku akan lebih stabil
no more sedih sedih tak tentu pasal
no more serabut serabut dengan benda remeh temeh
tak payah fikir benda yang tak penting
cuma perlu rehatkan diri tenangkan hati




Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM