interview dpli jqaf pt1




Assalamualaikum

Dua hari lepas aku ke temuduga dpli jqaf
Hmm tak tahu nak cakap
Buat pertama kali seumur hidup aku
Aku gabra sampai tak boleh nak tidur malam sebelum interview

Kalau sebelum ni aku memang cukup konfiden kalau kena interview
Interview kerja bank, kerja kerajaan, kerja swasta
Dah bermacam jenis interview aku attend
Tapi tak tahula nape kali ni rasa tak konfiden sangat sangat
Memang aku boleh rasa

Maybe sebab aku takut mengecewakan mak dengan suami aku kot
Sebab sebelum ni aku temuduga untuk diri sendiri
Tapi temuduga kpli ni something big untuk future aku
Maybe aku takut gagal, aku taknak mak kecewa
Aku nak mak gembira, maybe sebab tu lah kot

Padahal ni kali kedua aku attend kpli jqaf
Dulu rilek saja pun, nape kali ni aku stress?
Sebab interviewnya susah kot

Nak kata tak prepare aku prepare walaupun last minute preparation
Sampai aku siap siap dah kemungkinan yang aku takkan berjaya
Lepas paginya terus mandi and semayang subuh
Lepas tu aku terus siap
Suami sambung tidur balik, Dia cakap kol 9 baru nak gerak
So dalam kesempatan tu sempatla aku study sekejap
Lepas tu aku pun dok melepek sama baring atas katil.hehe

Dah takde mood nak study, satu hapa pun dah tak masuk dalam kepala
Dalam 830 suami bangun siap siap, lepas breakfast terus gerak
Sampai sana sebelum jam 10 lagi sejam sebelum bermula sesi kedua
So lepak lepak sajalah tapi rupanya yang sesi pagi pulak over scheduled
Pukul 12 baru dorang siap

Lepas tu penemuduga cakap dia akan start sesi kedua 130 lepas makan and zuhur dulu
Masa tu semua dah merungut, hilang berdebar tu rasa tak sabar nak cepat setel benda ni
Suami tengah lepak dalam kereta, ajak dia lunch solat and lepak dalam kereta
syok je parking bawah pokok angin bertiup sepoi sepoi bahasa
nasib aku tak tertido.hehe

dalam 145pm baru start sesi kedua ni
suami kejap terlelap kat kereta
kejap datang jenguk aku kat tepi bilik temuduga
kesian dia
tulah orang cakap nak drive sendiri nak jugak hantarkan
nak tunjuk sayang bini la tu konon.hehe

nasib baik aku calon kedua, so dalam 330pm dah siap
terus gerak balik rumah
next entri aku nak share pengalaman temuduga individu pulak
daaaaa  :)


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM