mintak lesen, cik!!!!

assalamualaikum


aku tak tahu apa masalah dengan jpj ni
tiap kali buat road block selalu nak tahan kereta aku
kereta depan dia tak tahan
kereta belakang pun tak
tapi kenapa time aku je kena stop,
kena bukak tingkap
pastu "mintak lesen cik!!"

bukan sekali tapi adala dah 3, 4 kali macam ni
dari zaman aku bawak lesen P
sampaila dah lesen full
macam tulah selalunya

kalau ikutkan hati aku kalau tengok orang depan dia tak tahan
aku malas je nak berenti and bukak tingkap
tapi en suami pesan kena buat macam tu
hormat la konon kat diorang
masalahnya nape asik aku je terkena

kes masa aku lesen P
kereta depan aku dia tak suruh stop
lepas macam tu s aja
time aku tengok je ada tampal P
dia suruh stop
mintak nak tengok lesen
ok fine
tengok kereta belakang tak tahan pun
ok fine mungkin sebab aku ni tampal P so dia ingat tipu

dua tiga bulan lepas masa aku otw ke IKBN nak pickup B
kereta depan aku dia tak tahan
sampai turn aku mulanya nak gerak je tapi dia suruh stop
tanya aku dari mana, nak ke mana
bila aku cakap nak pegi IKBN
dia siap tanya aku nak pergi watpe?
kerja ke kat situ?
aku pun jawabla nak pergi ambik suami
lepas tu dia buat muka blur pulak
pelik sungguh banyak semacam soalan nya

last kes pulak otw balik dari tuisyen hari sabtu
tetiba ada roadblock
aku cepat cepat pakai seat belt.hehe
aritu dah terbang 3ratus bayar saman tak pakai seat belt

kereta depan aku dia tak tahan
aku pun slow jelah
tup tup time aku kena
aku bukak je  cermin dia tanya
"nak pergi mana?" dengan loghat kedahnya
pulak tu kasar semacam saja
naik geram pulak aku
"nak balik rumah!" aku jawab dengan muka serius
eleh mentang ko jpj ingat  aku takutla tu
lepas aku bagi lesen dia dok belek depan belakang
apa ke halnya tak tahula

so bila aku fikir balik ada dua kemungkinan saja
sama ada jpj ni gatal asik nak tahan pompuan saja
ataupun aku ni nampak macam muka budak tak cukup umur ke nak bawak kereta
saya dah 28 la encik, bukan 18. alahaiiiii


 dekat 2 bulan jugak lesen aku penah mati
nasib baik tak kena tahan jpj.hehe
bila tengok ada roadblock bagi signal masuk kiri
terus u turn ikut jalan lain sudah
nak hidup kenala pandai.hihihi

daa :)



Comments

  1. diorang cuma menjalankan tugas sahaja....hehe

    sepenaraya.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM