ramadhan 20duabelas - 8th Day

assalamualaikum

alhamdulillah dah lebih seminggu kita di bulan ramadhan
kali pertama bersahur dengan mak ayah
so aku tak kunci alarm
harapkan mak kejut
tapi mak pun terbabas jugak
tersedar dah 0515am
nasib baik aku taknak makan
just minum segelas milo sejuk

antara hari yang paling letih sepanjang seminggu berpuasa ni
aku almost give sampai nak break the fast
dengan selsema, sakit tekak, muntah muntah menjelang tengahari
nasib baik berjaya sabarkan diri untuk terus berpuasa

untuk berbuka aku masak semua lauk
B just beli air je dibazar ramadhan




ikan siakap belah sweet sour
kuahnya terbanyak pulak
aku curah semua atas ikan
alhamdulillah menjadi percubaan pertama ni
next entri nanti aku share resepi :)






tomyam ayam dengan sayuran
dah lama tak masak tomyam sendiri
asik makan tomyam kedai je
nasib baik perasanya elok tak termasin
bulan puasa main agak jelah






kailan ikan masin
yang ni memang terlebih masin sedikit
silap pegi guna portion ikan masin banyak sangat
pastu letak sos tiram memang dah masin
pergi letak lagi garam secubit
memangla masin
tapi kalau makan dengan nasi okay je


selain tu ada jugak kari ketam from SIL
and kerabu sarang tapi dua dua aku tak makan
tu saja untuk menu hari kelapan
syukur..




Comments

  1. ikan siakap tu mcm sedap jee..=)
    tringin nk buat sndiri kailan tuu tp rasanya org yg dah berpengalaman je taw mcm mna nk buat kailan ikan masin..sbb dah check x semua org boleh masak kailan tuu..how i luv it..

    ReplyDelete
  2. alah husna kailan tu senang aje
    yang penting ikan masinnya kena banyak
    jangan goreng layu sangat nanti pahit
    agak2 layu je.hehe

    ReplyDelete
  3. ko muntah2 kurang sihat ni, dah ada isi ke muis?hehehe. sabar bnyk2, dugaan bulan puasa tu :)

    ReplyDelete
  4. xla..aku memang ada gastrik
    biasa dah muntah muntah tu tak kira siang malam.hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM