almost burnt the kitchen

assalamualaikum

semalam masa aku masak untuk lunch
aku almost burnt the kitchen
memang terkejut and panik sangat
nasib baik tak jadi apa

masa aku panaskan minyak nak goreng ayam
aku nak cepat pansa so memang api dapur besar la
lepas tu aku pusing dekat sinki nak potong sayur
teralit kat situ sampai tak ingat kuali atas dapur
tiba tiba aku dengar bunyi pelik je
bila aku pusing je kuali tu dah terbakar dengan api menjulang tinggi
aku rasa hampir setengah meter jugak
dahla belakang dapur tu dinding kayu
memang aku statik terkejut kat situ

lepas tu aku terus nak pergi angkat kuali tu
pegang je pemegang dia memang panas
masa tu jantung aku dah berdegup kencang
aku terus ambik air jirus dalam kuali
masa tu bunyi berdesir dengan api menjulang naik
makin terkejut aku
tapi lepas tu aku tengok api turun sikit
aku terus jitus air lagi sekali
masa tulah api makin kecik and hilang

lepas tu aku pun terpaku la kejap
sambil rasa jantung aku duk berdegup kenacang lagi
aku tak boleh imagine cane kalau api tu menyambar dinding
syukur alhamdulillah
walaupun aku melecur sikit kat lengan tapi nasib baik
nothing serious happen
lain kali aku kena lebih alert la di dapur
api ni bukan boleh dibuat main.huhu


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM