Kenapa Aku Menangis?????



assalamualaikum


kenapa aku suka menangis?
aku pun tak tahu
dari kecik sampaila ke besar
pantang sedih
pantang kecewa
pantang frust
pantang terharu
pantang kena marah
pantang kalah
pantang tak puas hati
pantang geram
pantang apa apa jelah
asik nak menangis je keje aku

actually bukan salah aku pun
tapi saluran air mata aku ni
besar sangat agaknya
sampai airmata asik nak keluar je
muahahaha

kalu family and kawan rapat aku tahula setakat mana lenjanya aku ni
contoh: bulan puasa kat rumah sewa nak masak aku kol mak tanya resepi pun aku bantai nangis
apa motifnya?huhu
aku pun tak tahu
hati ni mudah sangat terharu and terus menangis
tak kental langsung
padahal aku ni garang bekeng n kuat marah and memberontak
tapi manja lenja mengalahkan baby
tu yang pelik tu

sekarang bila dah kawin
pantang ada tak kena je mula la nak nangis
B yang sangat penyabar dengan aku tu pun panas hati je kalu aku nangis.hehe
sebabnya dia tak tahu apa kenapa aku nangis
kalau dia tahu mesti dia tak kisah aku menangis.muahahaha

untuk B, sila baca sampai habis ya..



Ya Allah, mengapa wanita sering menangis?


Jawabnya:


Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
AKu kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
AKu lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
AKu kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
AKu teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
AKu berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
AKu kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKu berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

“WANITA itu ISTIMEWA”


dipetik dari Informasi.Com




Comments

  1. hahahahaah..lebih kurang sama la kite..muahahaha..garang tp lenja...kih3

    ReplyDelete
  2. tula uniknya kita ni org pompuan kak ida.hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM