LIKE pah ceroh!!!!



assalamualaikum

aku tak faham la dengan manusia dalam facebook ni
sungguh sungguh tak faham!
apa motif dorang buat macam ni pun aku tak tahu
menerusi pemerhatian aku sejak dua tiga menjak ni
aku tengok adala sesetengah tu yang bagi aku masuk kategori gila LIKE

apa  maksudnya?
yelah gila nak LIKE dekat status
dekat gambar
dekat video
sikit sikit nak LIKE

okay memang tak salah kita LIKE kalau ada kawan kita post 
1. status yang menggembirakan
2. status yang bagi statement tentang apa apa yang kita kena agree or not
3. video/lagu untuk kita enjoy
4. something keagamaan untuk kita buat iktibar

tapi yang herannya kalau ada orang post tentang something yang tak menggembirakan!
pun nak LIKE jugak
pendek kata tak sensitif
contoh: ada friends post status tentang anak dia dalam wad, 
sakit, masuk ICU bla bla bla
pendek kata berita yang tak gembira la..
pun tiba tiba ada kawan yang LIKE

apa yang nak LIKEnya?
oh jadi ko suka anak dia sakit?
kono ko support la anak dia tengah sakit
tolong la sensitif sikit and guna akal fikiran sikit sebelum buat apa apa

actually benda ni hal kecik je pun
terpulang la pada individu tu penerimaan dia macamana
tapi bagi aku benda ni bukan benda main main yang orang nak bagi reaksi sesuka hati dia
tak payah ko nak nampak aktif sangatla dalam facebook 
kalau apa yang kau buat tu sebenarnya benda bodoh je pun

dah takde keje nak LIKE pah ceroh....
tak payahla nak hadap facebook 24 jam
get a life hokey..

memang aku jarang sangat update status
tapi sakit mata n menyampah nak tengok dok LIKE pah ceroh
konon macam ko nak bagi attention on that things la
sadly, in a wrong way!!!


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM