edisi raya 2011- persiapan raya biskut raya



assalamualaikum


raya kali ini persiapan sederhana walaupun kali pertama sambut berdua dengan hubby
baju raya aku cuma sepasang
baju melayu B tak beli yang baru
kasut n handbag raya pakai barang hantaran punya
tudung pun pakai yang masa nikah punya
gelang, rantai, cincin, subang semua yang lama
tak tukar baru
kete pun yang lama, masih redviva
pun tak tukar baru...huhuhuhu

amboi.....ingat laki ko jutawan ke segala benda nak tukar baru!
muahahaha
tapi ada jugakla yang baru
aku beli bekas biskut raya baru.hehe
jadila tu..




satu set 6 balang siap dengan tray dia cuma rm19.90 di tesco
murah sangat
kalu kat kedai hardware rm29.90
tapi 2.3 hari selepas raya dah bertelur satu balang
ada je budak yang nakal menyampahs aku
nasib baik anak sedara B, so malas nak bising bising..





balang ni pulak rm3.90 satu
aku beli dua
buat isi kekacang
sekarang macam trend je balang kaca kosong dengan tutup stainlesssteel

kalau dah balang biskut baru
biskut raya pun kenala bermacam macam jenis.hehehe
macam biasa setiap tahun aku memang pandai beli biskut raya.hehe
tapi tahun ni kena beli untuk dua buah rumah la pulak
so strategi nak jimat aku cuma beli 50 biji untuk setiap jenis and bahagi la dua
biskut raya banyak2 bukan habis pun

aku order 9 jenis dari 3 tempat berbeza




first sekali dah 3 year in a row aku order dari tukang buat biskut yang memang aku tak kenal
n tak tahu pun dia based kat mana
tapi order through orang perantaraan dia staf from ikbn bachok

biskut dia bukan aku nak puji tapi memang tiptop
harga standard rm20/rm21 satu bekas
packaging best dapat bekas betterware
kalu orang len masuk bekas biskut biasa je
rasa biskut dia memang sedap
n biskut pulak saiz gedabak
memang puas hati n berbaloi





dari arah jam
almond london order dari kawan kepada mak rakan sekerja
murah sebab hanya rm19 50 biji almond london
full almond kat dalam n rasa okla sedap




biskut almond choc chip @ biskut tetek..muahaha
wajib order tiap tahun





 tat bluberry..bagi aku tak sedap sebab dia tak lembut tapi rangup
tapi kawan aku cakap sedap
selera masing masing
tahun depan taknak order dah




and last skali crunchy cornflakes
yang ni memang  faveret biskut raya ini tahun
design n bentuk nampak macam bodo je tapi rasa dia...
masyaallah..tersangatla sedap
next year aku akan order banyak sikit jenis yang ni


satu dari kedai online di kuantan
tapi tuannya dari bachok jugak
so dia serah by hand je
aku order 3 jenis

yang pertama almond roacher-potongan buah badam bersalut coklat
rasanya okla, tapi coklat dia tak best sangat
lagi sedap almond roacher yang adik ipar aku bawak balik dr n9

yang kedua honey samprit
dalam gambar cun je tapi bila dapat takde pun colourful coklat rice tu
n rasanya biasa2 aje

n yang ketiga biskut sweet sesame
biskut memang cantik tapi rasa hampeh..
tawar n tak sedap
macam makan tepung je
tahun depan memang aku akan banned kedai yang ni..

n last aku order dua jenis biskut dari rakan fesbuk
chocolate chip chookies dengan biskut dahlia
yang ni walaupun online takde tester tapi memang best
menyesal aku beli chocolate chip dia satu jar je
walaupun nipis tapi sedap sebab tak manis sangat
aku akan makesure aku order lagi biskut ni tahun depan..huhuhu




ni pulak bekal biskut setiap hari bawak ke tempat keje..hehe
tat nenas tu nampak comot je tapi sedap gila hokeh
n biskut nestum tu pun sebab..
n biskut snowvy tu pun sedap
first time makan nampak macam tak sedap tapi pun sedap jugak..haihhh



Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM