WEDDING V7: BERINAI


Assalamualaikum

nape sume orang bila nak nikah berinai?
tolong jawab?

tapi ada sesetengah orang tu
orang kelate cakap orang jangok
suka pakai inai
habis je pakai
habis je pakai
habis je pakai


ish ish ish
aku dulu masa budak budak pun suka pakai inai
petik daun inai
siat daunnya pastu tumbuk
pastu macam macam petua la orang cakap kalu nak bagi inai merah

taruk arangla
taruk nasila
taruk belacanla
taruk taik idungla..

hahahaha...
part taik idung tu aku tambah hokey..
bila pakai inai masuk je tido pagi esoknya bertabur la inai kat tempat tido
satu kejenya pulak nak bersihkan
kadang2 balut pakai plastik
pun habehla tercabut
mandi pun nak pakai plastik
sama je

tapi bila masuk u
ada rasa orang yang suka berinai ni
macam kg type
too kampungan
nampak kotorla
hahaha
pendapat aku je hokeh
yang ada pakai tu jangan terasa...
hahaha

tapi bila nak kawin ni, aku pun kalut nak berinai gak
hehehe
mulanya nak inai jari je
pastu bila tengok kat fb Huz Aine Bridal punya inai simple je
so terasa la nak lukis inai jugak

walaupun mendapat tentangan dr tok bilal mail dan isteri dia 
tapi aku pekakkan telinga je
tu pun lepas mintak pandangan kakak ku pn isroha
dia cakap alah buat je pedulikan cakap mak ngan ayah
hahahaha
 gila dosa tak dengar cakap dorang

so hari kamis lagi 2 hari sebelum akad nikah dah pi lukis n pakai inai
disebabkan tak nak lukis banyak n nak nampak penuh
aku suh pn aine lukis bunga besar besar









actually takdela buruk pun pakai inai ni
nampak cantik
nampak berseri
nampakla pengantin barunya
hehehe

tapi menjelang hari nikahnya
bunga inai dah ala ala nampak tak nampak
dah nak buat cane
dalam 3 hari tu aku bantai mandi siap pakai sabun siap basuh pinggan bagai
rugi duit i tau..huhuhu

pengajarannya: berinai malam sebelum akad nikah hokeh....



Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM