kempen senyum selalu-datuk seri najib razak


wah..kempen baru ni macam nak perli aku je.hehe
aku terasa jugakla
sebab aku memang susah nak senyum
tambah tambah dengan orang tak kenal
muka aku plak kalu tak senyum,
semua orang cakap sombong, berlagak

tapi biasalah
ciptaan tuhan ni berbagai
takde yang sempurna pun
actually aku takdelah sombong pun
kalu member yang kenal memang peramah la sangat
sebab tu orang cakap tak kenal maka tak cinta

tapi kalu rekod dari masa sek menengah
masuk universiti
pastu masuk keje
dari dulu reviews yang  tetap sama
semua cakap aku sombong dan berlagak

sekolah menengah..naim lilbanat
a few best frens buat pengakuan
masa first time kenal masuk hostel
dorang sume mengumpat aku sombong
dok nyanyi sorang sorang sambil basuh baju

masuk diploma..uitm machang
zack, nano, arn
sume kutuk aku sombong
pengakuannya dibuat lepas jadi besfren

masuk degree..uitm dungun
baity, sue, dan sume classmates n housemates
pun sma jugak
mesti ada pengakuan

tapi bila dah jadi bestfren....
haa dorang sume taula perangai aku cane
banyak cakap, suka kritik orang
suka buat lawak serius
adorable darling frens la konon nya aku ni.hahahaha


belek harian metro hari ni pun 
kartun dialog kota raya tu macam kena je kat batang hidung aku la.hihi
 ada senyum pahit
ada senyum tak natural
ada senyum over la pulak
tapi apapun....

'senyum kena ikhlas...mesti lahir dari dalam hati..'






so..kita semua kena selalu senyum okeh
sebab senyum itu satu sedekah
pahala pun dapat
kawan pun dapat
hati pun bahagia

tapi janganla sebab orang tu susah senyum kita nak judge dia macam-macam
tak baik okeh.. ;)

Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM